.: Compo Info :.
.: Counter-strike :.


Infomasjon:
Spillere: 5 vs. 5
Antall kart: 1 (Vil bli spilt 2 i finalen)
Kart: de_nuke, de_dust2, de_inferno, de_cpl_mill, de_train
Antall runder: MR15
Tid per runde: 1:45 minutter
Det blir spilt med looser-brackets fra runde 2
Premie: TBA

Påmeldig:
Spillern registrer og avventer info fra compo crew
Deltakerane skal ha innstallert og oppdatert til siste versjon av spillet
Påmeldinga stenger 1 time før compo start
Turneringsliste skal vera klar på intranettet 30 min før compo start

Ekstra program:
Ekstra programmer (f. eks Powerstrip) er lov så lenge det ikke gir deg noen åpenbare fordeler (No flash, flash-effekt blir mindre, etc).

Spillere:
Bare spillere som er registrert på et lag kan delta i compoen. En spiller kan kun delta på et lag dvs. at man ikke kan spille for to lag i compoen.

Mangler spillere:
Om et lag mangler en spiller ved kamp start har de 5 minutter på seg til å samle laget. Om begge lag mangler en eller flere spillere, vinner det laget med flest spillere matchen. Om begge lagene har samme antall spillere inne blir kampen spilt som normalt. Manglene spillere kan komme inn i kampen når de er klare.
Om en spiller skulle falle ut under kampen, kan man pause spillet i "freezetime". Laget har da 5 minutter på seg til å få spilleren inn igjen. Greier ikke laget å få den manglende spilleren inn igjen etter 5 minutter kan motstanderen kreve seieren.

Servere:
Server informasjon blir gitt ut av compo crew før kampen begynner. Laglederen blir tildelt kamp server og passord, han står også ansvarlig for å dele ut informasjonen til resten av laget.

Spectators:
Bare compo crew har lov til å være spectator.

In-game:
Alle lag må ha ein tag. Alle medlemmene av laget skal ha identisk tag. Dersom lagets tag er "!! TAG !!" skal ikke noen medlemmer av laget ha f eks. !tag! -tag- osv.
Team-speak et eneste som er lov med unntak av det blir sagt av nytting info til admin eller motstander, public speak vil bli slått ned på.

Configs:
Man har ikke lov til å endre på config under kampen.

Bugs\exploits:
Man har ikke lov til utnytte bugs eller exploits, som f.eks. russerhopp o.l.

Lag kaptein:
Hvert lag skal utnevne en kaptein. Lag kapteinen er ansvarlig for at hele laget får informasjon som blir gitt, og at spillerne har gjort seg kjent med reglene for CS-compoen.

Uavgjort:
Vis en kamp blir uavgjort (15-15) spilles det ekstra omganger. Første laget til 4 seire vinner. Lagbytte etter 3 runder. Mp_startmoney vil bli satt til 10000.

Juks:
All form for juks er ulovlig. Dersom juks blir oppdaget må dette dokumenteres med screenshot/demo og rapporteres til compo crew øyeblikkelig. Dersom det blir bevist juks vil hele laget bli diskvalifisert fra compoen, og man får ikke lov å delta i andre compoer. Spilleren som jukset kan også bli bortvist fra Q-Treff.

Map exploits:
Man har ikke lov til å bruke exploits/bugs for å få fordeler på noen måter. Vis dette skulle skje ved et uhell (bestemmes av compo crew ) kan det bli gitt opp til 5 runder til motstående laget.

Bomb planting:
Bomben skal plantes synelig og hørelig (ingen silentplant!) Man har ikke lov til å booste mens man planter bomben.

Boosting:
Maks tre spillere kan booste. Det vil si at to spillere kan hjelpe en tredje spiller.

Demo:
Alle spillerne skal spille inn demos. Demo/screenshot må lagres til man forlater treffet.

Resultater:
Lag kapteinene av hvert lag skal inne i composystemet rapportere resultatet. Begge lag kapteinene må skrive inn samme resultat. Dersom en av lagkapteinen ikke skriver inn riktigt resultat, vil compo crew bli kontaktet.


Compo Crew:
Compo Crew kan når som helst endre på regler. Dette blir kun gjort under spesielle omstendigheter.
Vis det er noe som er uklart kan man kontakte compo crew på intranettet eller via mail det er også mulig å kontakte compo crew direkte under Q-Treff

Oppsummering:
Møt opp i tide.
Lag ledere må sørge for at alle medlemmer av laget er kjent med reglene som står her.
All former for cheat er ikke tillat. Cheatere vil bli diskvalifisert og vil bli opplistet på vår hjemmeside!